Exota

De nieuwe blikjes van Exota

Exota is terug. En hoe! Met zijn bubbels en echte suiker smaakt de gekleurde limonade van weleer niet alleen verfrissend, het is anders, eerlijk, een tikkeltje recalcitrant en vooral: lekker van nu. Vanaf deze week is Exota ook verkrijgbaar in handige nieuwe blikjes!

De comeback begon eind 2014 toen de vrienden Ton, Stefan en Patric zich afvroegen wat er toch met de limonade uit hun jeugd was gebeurd. Want iedere Nederlander boven de 45 heeft herinneringen aan het roemruchte Exota: de frisse priklimonade in een beugelfles. Het merk bleek in diepe slaap te zijn. In voor een avontuur besloot het drietal Exota – sedert 1932 – opnieuw in Nederland te lanceren. Een kwajongensstreek eigenlijk. De drie ondernemers uit Veghel gingen van start met één voorwaarde: Exota moest gewoon écht lekker zijn. Ze kochten de naam en lieten in een kleine gespecialiseerde fabriek in Morteau, Frankrijk, 60.000 flessen produceren. De gepassioneerde eigenaar van Rièmes Boissons maakt al meer dan een eeuw op ambachtelijke wijze niet te zoete priklimonade. En hoewel dat de smaak aan deze tijd is aangepast, staat Exota nog altijd voor heldere kleuren, een mooi bruisje en een beugelfles die feestelijk plopt als je hem opent. ‘Het is gewoon lekker spul,’ zeggen de drie mannen zelf.

Het avontuur is een groot succes. Van jong tot oud: iedereen vindt Exota heerlijk. Niet alleen omdat het lekker is, ook omdat het verhaal anders, eerlijk en direct is. In de priklimonade zit bijvoorbeeld echte suiker, iets wat prominent op het etiket staat vermeld. Dat wordt gewaardeerd én het slaat aan. Wat Exota extra aantrekkelijk maakt is, dat het bedrijf zelf aangeeft nog lang niet klaar te zijn. Op de website worden fans en critici opgeroepen mee te denken over de toekomst van de retro frisdrank met de leus: ‘Kan het duurzamer, gezonder, goedkoper of moet het anders?’ De consument bepaalt de route.

Een van die routes is inmiddels ingezet. Vanaf donderdag 12 mei is Exota in een gloednieuwe vorm verkrijgbaar. Oprichter Ton Verhoeven: ‘Speciaal voor retail hebben we Exota slim cans (250 ml) ontwikkeld in drie verschillende smaken: Mandarijn, Pompelmoes en Citroen. Op de retro blikjes vind je groot het logo terug en de claim: ‘Met echte suiker!’ De kritische consument bepaalt namelijk zelf – en op basis van eerlijke informatie – wat hij of zij drinkt en hoeveel.’

Voor meer informatie: www.exotafrisdrank.nl.

Noot redactie: Exota stelt haar producten graag ter beschikking voor fotoshoots. Voor aanvragen en overige persinformatie kunt u contact opnemen met Home Comfort Press bv, tel: 0413-331240 – info@homecomfortpress.nl.

Terug naar overzicht
Terug naar overzicht